1_ رنجوری (Neuroticism) افرادی که رنجوری آن‌ها پایین است، دارای ثبات عاطفی بوده و معمولاً آرام ، معتدل و راحت هستند و قادرند که با موقعیت‌های استرس‌زا بدون آشفتگی یا هیاهو روبرو شوند. به عکس افراد با نمره بالا در مواجهه با شرایط پر فشار، ساده‌تر عواطف منفی مانند ترس ، غم ، دستپاچگی ، عصبانیت ، احساس گناه و نفرت را تجربه می‌کنند. این افراد مستعد داشتن عقاید غیرمنطقی هستند و خیلی ضعیف‌تر از دیگران با استرس کنار می‌آیند.
2_ برون گرایی (Extraversion )افرادی که در این مقیاس نمره بالایی می‌گیرند اجتماعی، قاطع، فعال، حراف، اهل گفتگو و دوستدار دیگران هستند. به شرکت در اجتماعات و مهمانی ها علاقه داشته و هیجان و تحرک را دوست دارند و برآنند که به موفقیت در آینده امیدوار باشند. بازاریاب‌های موفق نمونه‌ای از این افراد هستند.  ادامه داره...

3_ استقبال از تجربه (Openness to experience )
افرادی که نمره بالا در این شاخص دارند انسانهایی هستند که در مورد تجربه‌های درونی و دنیای پیرامون کنجکاو بوده و زندگی سرشار از تجربه دارند. این افراد به دنبال لذت بردن از نظریه‌های جدید و ارزش‌های غیرمتعارف هستند و در مقایسه با افراد بسته احساسات مثبت و منفی فراوانی دارند. این افراد معمولا افراد خلاقی هستند و تفکر واگرا دارند. 
4_ سازگاری(Agreeableness)
این شاخص بر گرایش‌های ارتباط بین فردی تاکید دارد. فرد موافق نوع‌دوست است و با دیگران احساس همدردی می‌کند و مشتاق به کمک به آنان است و اعتقاد دارد که دیگران نیز با او همین رابطه را دارند. 
5_ وظیفه شناسی (Conscientiousness )
وظیفه شناسی به معنی کنترل تمایلات و داشتن برنامه و طرح در رفتار برای رسیدن به اهداف است. فرد دارای نمره بالا در این شاخص هدف‌ها و خواسته‌های قوی و از پیش تعیین شده دارند. این افراد دقیق، قابل اعتماد و وقت‌ شناس هستند.

گزارش تصویری